سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















دهکده ی جهانی

یک متخصص نوروتراپی در یزد گفت: اختلالاتی به مانند بیش فعالی، افسردگی و انواع سردردهای میگرنی با روش درمانی بیوفیدبک بهبودی می‌یابند.

دکتر علیرضا بخشایش در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرد: بیوفیدبک به یک مجموعه روش‌های درمانی گفته می‌شود که در اصطلاح فارسی به آن بازخورد زیستی گفته می‌شود.

وی ادامه داد: روش‌های بیوفیدبک اصولا با نوروفیدبک یا عصب درمانی یا نوروتراپی آغاز شد و سپس روش‌های دیگر بیوفیدبک با توجه به تکنولوژی جدید و پیشرفت‌های کامپیوتری که ارتباط با بدن و گرفتن سیگنال از ارگان‌های گوناگون بدن را تسهیل می‌کردند پیشرفت نمود.

دکتر بخشایش با اشاره به انواع روش‌های بیوفیدبک تصریح کرد: روش EEG یا بیوفیدبک امواج الکتریکی مغز، روش EMG یا بیوفیدبک امواج الکتریکی عضلات، روش ECG یا بیوفیدبک امواج الکتریکی قلب از انواع روش‌های بیوفیدبک است که مورد اخیر (ECG) به روش MRV یا بیوفیدبک تغییرپذیری نرخ ضربان قلب نیز نامیده می‌شود.

این متخصص نوروفیدبک در ادامه روش‌های بیوفیدبک گردش، فشار خون، بیوفیدبک دمای پوست بدن، بیوفیدبک پاسخ الکتریکی پوست و بیوفیدبک جریان خون مغزی را از دیگر روش‌های بیوفیدبک عنوان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اختلالاتی که در هر کدام از بیماری‌ها در ارگان‌های بدن دیده می‌شود و از سوی دیگر، با توجه به مطالعات انجام شده در نظر گرفتن یکسری روشهای بیوفیدبک قابل کاربرد است.

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد تأکید کرد: در صورتی که روش‌های درمان بیوفیدبک به وسیله متخصص انجام نشود، عوارض جانبی و جبران ناپذیری بر بیمار خواهد گذاشت.

وی یادآور شد: در روش درمانی بیوفیدبک به شرط آنکه توسط متخصص انجام شود، هیچ‌گونه عوارضی نداشته و از سوی دیگر در این روش درمانی هیچ دارویی به فرد تزریق نمی‌شود و تنها سیگنال‌های از بدن فرد گرفته می‌شود.

این متخصص نوروتراپی با اشاره به دامنه این روش درمانی به ایسنا گفت: ‌این روش درمانی گروه سنی کودکی تا دوران سالمندی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر درمان قطعی بیماری‌ها با انواع روش‌های بیوفیدبک عنوان داشت:‌ این روش در کشورهای پیشرفته کاربرد بیشتری دارد و هم اکنون در حال جایگزین شدن با برخی شیوه‌های دارویی است.

دکتر بخشایش اختلالاتی به مانند اختلال بیش فعالی (EDHD) اختلالال افسردگی، اضطراب، انواع میگرن، صرع و سردردهای تنشی را از بیماری‌های عنوان کرد که با انواع روش‌های بیوفیدبک درمان قطعی می‌شوند.

وی با بیان این که بیوفیدبک می‌تواند سردردهای میگرنی را درمان کند، خاطرنشان کرد: میگرن (سر درد عصبی) از کلمه یوان به معنی یک طرف گرفته شده که در خانم‌ها شایعتر از آقایان است و عموما با سردردهای تنشی اشتباه گرفته می‌شود.

این روانشناس بالینی در ادامه به ایسنا گفت: سردردهای میگرنی با تهوع همراه بوده و از چهار ساعت تا 48 ساعت طول می‌کشد.

این متخصص نوروتراپی در پایان یادآور شد: با اشاره به روش درمان بیوفیدبک در درمان میگرن اظهار کرد:‌ برای درمان میگرن از روش بیوفیدبک امواج الکتریکی عضلاتی استفاده می‌شود که با استفاده از الکترودهای بر روی عضلات پیشانی و شقیقه حرارت بدن بیمار تنظیم و سپس با کنترل دما و فشار خون بدن، عضلات حالت آرمیده کی پیدا نموده و از شدت دفعات سردردها کاسته می‌شود.
refrence:www.tabnak.ir
لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر به کتب ترجه یا تألیف شده از آقای دکتر بخشایش در این زمینه مراجعه نمایید:نوروفیدبک،ADHD،بیوفیدبک و بی خوابی(ترجمه)


نوشته شده در چهارشنبه 91/8/24ساعت 11:39 صبح توسط فاطمه چیت ساز نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



فال حافظ


با من قدم بزن-مهران آتش

کداهنگ برای وبلاگ